SELAMAT DATANG KE BLOG 9W2HSM (Nine Whiskey Two Hotel Sierra Mike)!

Just for City Zack

Saturday, September 12, 2009

LAGI ANCAMAN BUAT WARGA MALAYSIA.


DIPETIK DARI OKEZONE,

Ormas Binaan Assegaf Ancam Sweeping WN Malaysia
Jum'at, 11 September 2009 - 15:00 wib


Carolina - Okezone


TANGERANG - Barisan Muda Betawi (BMB) mengancam akan melakukan sweeping kepada warga negara Malaysia apabila tidak ada tindakan tegas dari pemerintah terhadap kasus klaim budaya Indonesia.


"Kami mengutuk keras tindakan negara Malaysia yang telah menginjak-injak negara Indonesia. Dan kami akan melakukan aksi sweeping kepada warga Malaysia jika tidak ada respons dari pemerintah," kata Ketua Umum Barisan Muda Betawi, Aay Samudra, Jumat (11/9/2009).


Aksi sweeping akan dilakukan ormas binaan Abdurrahman Assegaf ini, di jalan protokol di wilayah Tangerang Selatan. Namun dia tidak menjelaskan secara rinci kapan sweeping digelar.


"Kami akan lakukan koordinasi dengan ormas lain, khususnya di tingkatan BMB untuk pembuatan posko Ganyang Malaysia serta aksi sweeping," ujarnya.


Aay menjelaskan sejauh ini hampir sebagian besar ormas di Tangerang Selatan sudah menyatakan dukungannya untuk melakukan sweeping dan menyerukan ganyang Malaysia, serta mengutuk tindakan Malaysia.


"Kita ini negara berdaulat, punya kehormatan dan jangan sampai negara kita diinjak-injak oleh negara kecil seperti Malaysia,"tegasnya.


Tidak hanya itu saja, Aay meminta kepada Presiden Susilo Bambang Yudhoyono agar secepatnya bertindak tegas seperti para pejuang dulu. Bahkan jika diberi mandat presiden untuk menyelesaikan kasus Malaysia, Aay sesumbar akan membumihanguskan Malaysia. "Saya akan bumi hanguskan Malaysia jika diberi surat kuasa oleh presiden," pungkasnya.(ful)
Subhanallah. Wahai warga Malaysia ,lihatlah dan fikir-fikirkan tindak tanduk rakyat Indonesia terhadap Negara kita.Kita masih menghurmati Indonesia sebagai rumpun bangsa kita.tetapi sebaliknya lain pula hal nya dengan warga Indonesia.
Tiada kemaafan untuk negera kita,walaupun pemerintah Indonesia memberi jaminan keselamatan pada warga kita di sana. adakah ianya 100% selamat. jika masih ramai warga Indonesia yang begitu benci dan meluat terhadap Malaysia.
Rakyat Indonesia berpendapat "sweeping " TKI telah dilakukan oleh pihak Malaysia terlebih dahulu. Saya bersetuju dengan pendapat tersebut. Walaupun Di Malaysia sweeping di lakukan oleh pihak berwajib ke atas PATI ( Pendatang Tanpa Izin Indonesia).
Oleh kerana di Indonesia masih terlalu ramai rakyatnya yang bangang,bodoh dan tuli. atau tak ada kerja lain. atau dilakukan oleh TKI yang haram dan dihantar pulang.maka hal demikian dijadikan isu.
Pada pengamatan saya belum ada rakyat Malaysia berhimpun untuk mengusir PATI atau rakyat Indonesia di Malaysia. Malahan kita di Malaysia tidak ambil peduli dengan kehadiran hampir 5 juta warga Indonesia di sini.
Di kesempetan ini, saya menyeru rakyat Malaysia tidak berkunjung ke Indonesia demi keselamatan tuan-tuan. sekiranya anda masih ingin keluar Negara untuk bercuti, lawatilah negara lain seperti China,India, vietnam yang mana negara tersebut masih selamat untuk di kunjungi ,bagi kaum muslim buatlah umrah atau ziarah ke tanah Anbia.
Bagi warga Malaysia yang masih menganggap rakyat Indonesia serumpun dengan mereka ,hentikanlah. sesungguhnya mereka tidak menerima tuan-tuan sekelian sebagai serumpun.
Marilah kita sebagai Rakyat Malasyia yang kerdil, dikelilingi oleh jiran-jiran yang begitu cemburu diatas kebangkitan kita. kita bersatu sebagai 1 Malaysia menentang sebarang serangan keatas negara kita yang baru hendak menikmati kemajuaan.
Wahai pelajar-pelajar Malaysia di Indonesia Setelah selesai ramadhan ini fikir-fikirkan untuk menamatkan pengajian anda disana,carilah tempat pengajian di Malaysia yang tak kurang hebatnya.
ALLAHU AKBAR. ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR........

No comments:

Post a Comment