SELAMAT DATANG KE BLOG 9W2HSM (Nine Whiskey Two Hotel Sierra Mike)!

Just for City Zack

Friday, August 28, 2009

BUNGA-BUNGA PEPERANGAN INDONESIA- MALAYSIA

Terlebih dahulu saya memohon jutaan maaf kepada rakan Ham saya di ORARI terutama di kepulauan Riau, Karimun dan sekitarnya.

Bukanlah niat dan tujuan saya untuk merenggangkan persahabatan diantara dua Negara.tetapi saya terpanggil untuk menyedarkan rakyat kedua negara bahawa kita serumpun.

Tetapi yang jelas,rakyat negara Indonesia tidak senang hati dengan Negara Malaysia. Ini dapat di lihat setiap hari ada isu dan ungkitan untuk membelasah Malaysia tidak kira isu itu hanya isu remeh temeh. kalau dikira bantuan Malaysia kepada Indonesia dalam apa segi sekali pun tidak dapat di tandingi.

Nasihat rakan saya dari Indonesia sekitar tahun 1980 an berbunyi " Berhati-hati dengan Orang Indon, mulut manis,tapi hati busuk. dan Orang Malaysia mulut Jahat,tapi Hati Baik". Nasihat tersebut di berikan kepada saya oleh rakan saya di Indonesia kepada saya sempena lawatan saya ke Pulau Jawa pada Tahun 1980 an. tapi saya tak hiraukan..

Kalau sebelum ini Malaysia selalu di sakiti oleh Jirannya Singapura.walau pun Singapura di beri Minum air oleh Malaysia. Malah air Malaysia di jual dengan lipat ganda,tetapi masih Memusuhi Malaysia.dan akhirnya mendiamkan diri setelah Pulau Batu Putih dimiliki. Itu lah pengorbanan Malaysia kepada Tetangganya.

Kini, tetangga yang di anggap saudara kandung pula sedang berusaha untuk menidakkan Malaysia dalam apa cara sekalipun setelah Negara tersebut kehilangan sebuah pulau di Sipadan. dengan itu serangan demi serangan di halakan ke Malaysia untuk menunjukkan protes nya terhadap Negara Ini.

Kita bandingkan isu-isu yang dibangkitkan kepada Malaysia adakah ianya berbaloi dengan harga yang di belanjakan oleh kerajaan Malasyia untuk memberi makan pendatang tanpa izin Indonesia. setiap bulan Jutaan Ringgit di hantar pulang oleh wisatawan indonesia ke negaranya.

wang untuk memberi makan kepada Pendatang tanpa izin Indonesia sepatutnya di beri kepada Ibu tunggal dan anak-anak yatim. itulah dia warga Jiran kita yang tidak pernah berterima kasih kepada kita.malahan menghina kita setiap hari.

Itu lah sikap Murni orang Malaysia, apa bila kita ada tetamu kita layan dia dengan baik. Tetamu yang datang ini pula mengajar kita lagu 'Rasa sayang eh rasa sayang sayang eh..." maka kita pun bernyanyi lah lagu itu dengan rasa kasih sayang...

Sebaliknya lepas itu di tanamkan rasa benci kepada kita kerana kita menyanyi lagu itu. hairan sungguh saya, lagu yang pada mulanya untuk merasakan kasih sayang,menjadikan pedih di hati..

Serangan keatas Malaysia bukan berakhir dengan lagu rasa sayang eh. timbul pula lagu kebangsaan Negara ku pula dikatakan milik mereka iaitu lagu Terang Bulan.


BENDERA NEGARA YANG RAKYATNYA MENUMPANG MENCARI REZEKI DI NEGARAKU DAN KEHILANAGAN SEBUAH PULAU SEKARANG INI SEDANG BEERUSAHA MERACUNI RAKYATNYA UNTUK MEMBENCI MALAYSIA.



BENDERA NEGARA KERDIL INI SEDANG BERHADAPAN DENGAN MUSUH YANG DULU NYA DI ANGGAP SERUMPUN BANGSA.


JALUR GEMILANG , selamat menyambut hari kemerdekaan ke 52.

"Lagu Negara ku pun di katakan di cedok dari lagu terang bulan."
Lagu Negaraku
Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.
Lompat ke:
pandu arah, gelintar
Negaraku
Lagu Kebangsaan
Malaysia
Lirik
Pelbagai pengarya
Muzik atau irama
Pierre Jean de Beranger (1780-1857)
Mula diisytiharkan
1957

Negaraku
Masalah mendengarkan ? Sila lihat
bantuan media.
Lagu Negaraku (
Jawi: نڬاراکو, bahasa Cina: 我的祖国, Tamil:நெகாராகூ) dipilih daripada lagu rasmi negeri Perak yang berasal daripada Pulau Mahé di Kepulauan Seychelles, telah dibawa pulang oleh Sultan Abdullah setelah Baginda selesai menjalani hukuman dibuang negeri ke Kepulauan Seychelles, kerana didakwa bersubahat membunuh Residen British, JWW Birch. Lagu ciptaan penggubah Perancis, Pierre Jean de Beranger (1780-1857) ini, kemudiannya telah diberikan seni kata baru dan dinamakan "Allah Lanjutkan Usia Sultan" seterusnya dijadikan lagu rasmi Negeri Perak Darul Ridzuan.
Lagu rasmi negeri Perak "Allah Lanjutkan Usia Sultan" ini telah dipilih menjadi lagu kebangsaan
Persekutuan Tanah Melayu oleh jemaah hakim yang diketuai oleh YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada 5 Ogos 1957. Upacara pemilihan lagu kebangsaan ini berlangsung di Dewan Polis Depoh, Kuala Lumpur.
Sebanyak 4 buah lagu telah diperdengarkan oleh Pasukan
Pancaragam Polis Diraja. Lagu Allah Lanjutkan Usia Sultan telah terpilih. Keputusan jemaah hakim ini kemudian telah dikemukakan kepada Majlis Raja-raja Melayu.
Setelah dipersetujui, kerajaan telah mengeluarkan tawaran RM1,000 kepada pengubah untuk mencipta seni katanya. Tawaran ini telah dimenangi oleh Encik
Saiful Bahri dan lagu kebangsaan 'Negaraku' gubahan beliau terdapat dalam 3 versi.
Lagu Negaraku telah ditukar rentak kepada rentak yang lebih rancak oleh
Tun Dr. Mahathir bin Mohamad, Perdana Menteri Malaysia ke-4. Lagu Negaraku berentak baru dipersembahkan buat kali pertama pada sambutan Ambang Merdeka di Dataran Merdeka tengah malam 30 Ogos 2003.
Lagu Negaraku berentak baru itu dimainkan selepas
Perdana Menteri Malaysia yang keempat, Tun Dr. Mahathir bin Mohamad melaungkan "Merdeka" sebanyak tujuh kali.
Lirik Negaraku berentak baru masih sama. Cuma permulaan lagu itu perlahan seperti irama lagu Negaraku yang asal dan selepas itu, pergerakannya akan bertambah laju.

Terang Bulan
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to:
navigation, search
Terang Bulan ia a song adopted from a famous song during the late 19th century in the French occupied territories in the Indian Ocean.
The song was composed by
Pierre-Jean de Béranger (1780-1857), a French lyricist. It became a popular French melody, and was prominent on the island of Mahé in Seychelles. The song's popularity spread across the Indian Ocean and reached as far as the Malay Archipelago early in the 20th century. In 1901, it was presented as Perak State Anthem during installation ceremony of King Edward VII. In 1920s, an Indonesian Bangsawan made the first debut of the song while performing in Singapore. The melody soon became very popular among the the people and was given the name Terang Bulan (Bright Moon), becoming a Malay 'evergreen', playing at parties, in cabarets and sung by almost everybody in the 1920s and 1930s. Today, of course, since independence, it is not played as a popular melody, and any such use is proscribed by statute.


Telah saya perturunkan pencipta asal kedua lagu tersebut, terpulang kepada pembaca menilainya. Hairan sungguh ya kenapa orang Perancis tidak menuntut hak milik ciptaan kepada kedua lagu tersebut.
Terlalu banyak Isu yang di ketengahkan oleh Jiran Tetanga kita Indonesia semata-mata untuk meyakitkan hati rakyat malaysia.
cemburunya kepada Bangunan berkembar Petronas kerana menyerupai Candi Borobudur. Selain dari Tarian Pendet, kuda Kepang, Barongan, dan Batik.
Buat warga Malaysia, bersyukurlah kepada negara kamu kerana negara kamu di rahmati dan di Lindungi Allah. bandingkan dengaa negara Jiran kita. hidup kita lebih makmur. kalau sekilo gula pasir di negara kita berharga RM 1.45 di Indonesia berharga RP10,000 bersamaan RM 3.++.
Secawan Teh Tarik di Malaysia berharga RM0.80 di Indenesia RP 6,000.
Sungguh bersyukur kepada Allah di atas nikmat dan kesejahteraan yang di limpahi kepada negara Ini,Malaysia. Ku mohon kepada seluruh rakyat Malaysia, marilah kita bersatu sebagai SATU MALAYSIA menentang segala bentuk serangan kepada negara ini.
Protes saya kepada pemerintah Indonesia, Saya akan batalkan kunjungan saya ke negara tersebut walau pun tiket penerbangan dan Tempahan hotel telah di bayar

syabas air asia jangan jadi macam ADAM air
JADUAL PENERBANGAN SAYA KE BANDUNG TERPAKSA SAYA BATALKAN

Booking Date : Sun 28 Jun 2009 Name : Ismail/xyl Address : c/o Mayban, UMNO Bldg,, Jalan Awang, Segamat, 85000 JH Malaysia Contact : 6079436xx7 (tel) (mobile) 60127158xx3 (fax) Email : hassnan6@hotmail.com Guest Details () denotes infant 1.MR HASNAN, HJ IBRAHIM Flight Details Flight Departing Arriving QZ7596 Economy Promo Kuala Lumpur (KUL) Kuala Lumpur (LCC Terminal) Sat 10 Oct 2009, 1355 hrs Bandung (BDO) Husein Sastranegara Airport Sat 10 Oct 2009, 1500 hrs QZ7595 Economy Promo Bandung (BDO) Husein Sastranegara Airport Wed 14 Oct 2009, 0600 hrs Kuala Lumpur (KUL) Kuala Lumpur (LCC Terminal) Wed 14 Oct 2009, 0905 hrs InFlight Services Guest ASR Kuala Lumpur Bandung ASR Bandung Kuala Lumpur HASNAN, HJ IBRAHIM •Supersize Regular (Up to 15KG) •Supersize Regular (Up to 15KG)

No comments:

Post a Comment